13 maart 2019

Lijkt je vakantiehuis onverkoopbaar? Deze 3 tips gaan je helpen!

De verkoop van vakantiewoningen zit al jaren in de lift! Hiermee lijkt het alsof vakantiewoningen als warme broodjes over de toonbank gaan. Maar dit geldt zeker niet voor alle vakantiewoningen: 25% van de vakantiewoningen staat langer dan 3 jaar te koop. Behoort jouw vakantiewoning tot deze laatste categorie? Dat is erg vervelend; het vakantiegevoel heeft misschien al plaats gemaakt voor een zware last op je schouders en de kosten van je vakantiewoning lopen maar door. Het is nu tijd om in actie te komen en te zorgen dat je dit voorjaar jouw vakantiewoning verkoopt!

Allereerst is het belangrijk dat potentiële kopers je vakantiehuis zien op internet. Er staat zoveel te koop, dat  veel vakantiewoningen verdwijnen in de massa. Jouw vakantiewoning moet zich onderscheiden van de massa en opvallen bij de zoekende koper. Zoek op internet naar het aanbod in een bepaalde prijsklasse of regio, om een idee te krijgen van de markt en de concurrentie. Dat doen potentiële kopers ook. Hoe kun je je nou het beste onderscheiden ten opzichte van die concurrentie en zorgen dat je je vakantiewoning wel verkoopt?

De woning ziet er tip top uit

Een ideale vakantiewoning in de verkoop heeft geen achterstallig onderhoud,  is leuk ingericht en heeft een sfeervolle uitstraling. De vakantiewoning moet er zo uit zien dat de koper meteen vakantie kan gaan vieren.

Rommel, achterstallig onderhoud en oma’s eikenhouten bankstel zijn geen verkoopbevorderende elementen. Dat straalt geen vakantie uit, maar een noodzakelijke flinke opknapbeurt en dus veel werk. Dit wil echt niet zeggen dat alles nieuw moet zijn. Met de noodzakelijke verfbeurt en wat nieuwe accessoires kun je vaak al veel bereiken.

Styling Vakantiehuis

Vakantiehuis voor vastgoedstyling

Styling vakantiehuis

Vakantiehuis na vastgoedstyling

De woning past bij de omgeving waar het staat

Als potentiële kopers op zoek gaan naar een vakantiewoning, zullen ze eerst een bepaalde omgeving selecteren: bij het strand, in het bos of vlakbij een grote stad. Vervolgens gaan ze kijken naar een vakantiehuis dat past bij de gezinssituatie en het wensenlijstje.

Zorg dat de inrichting van je vakantiehuis past bij de omgeving waar het staat. Als potentiële kopers zoeken naar een huis in een bosrijke omgeving, dan zullen ze niet aangetrokken worden door jouw huis in strandsferen. Kijk eens naar de plaatsen in de buurt van je vakantiehuis waar je zelf graag naar toe gaat. Maak daar een paar foto’s van en probeer die sfeer terug te brengen in je huis met de goede kleuren en juiste accessoires.

moodboard

Moodboard vakantiehuis

De foto’s op internet zijn goed

Nog te vaak zijn foto’s op internet van slechte kwaliteit en geven ze geen goede indruk van de vakantiewoning. Vastgoedfotografie is een vak apart en het is de moeite waard om hier in te investeren. Je hebt tenslotte maar 1 kans voor een eerste indruk. Op Funda zijn de eerste 6 foto’s cruciaal. Daarmee moet je de potentiële koper verleiden. Zorg dan ook dat dit de 6 mooiste foto’s van het huis zijn. Nog te vaak worden de foto’s geplaatst in de volgorde waarin je door het huis loopt. Dikke kans dat de wc dan bij die eerste 6 foto’s staat; dat wil je niet, toch?

Styling Vakantiehuis

Vakantiehuis vastgoedfotografie

Styling vakantiehuis

Vakantiehuis vastgoedfotografie

Tot slot

Met het voorjaar in aantocht gaan meer mensen op zoek naar een vakantiewoning: het verkoopseizoen staat voor de deur! Hoogste tijd dus om nu aan de slag te gaan. Styling Aan Zee kan je hierbij helpen. Wij zijn gespecialiseerd in rendementsverhoging van vakantiehuizen, zowel bij verhuur als verkoop.

Meer weten?
We komen graag eens langs om de mogelijkheden te bespreken.

www.styling-aanzee.nl

Monique@styling-aanzee.nl

Leave a Reply