+31 6 22 93 89 74 info@styling-aanzee.nl

Vakantiehuis in de verhuur: vergeet de foto’s niet!

Foto’s zijn vaak een vergeten onderdeel van het verhuurproces. Dat is zonde! Heb je net met veel energie je vakantiewoning ingericht of opgeknapt en dan laat je dat niet maximaal aan de buitenwereld zien. Dat gaat ten koste van je verhuurrendement!

Verhuur = verkoop

Feitelijk is het bij verhuur niet anders dan bij de verkoop van een huis: Je prijst je vakantiehuis zo goed mogelijk aan. De eerste 6 foto’s zijn cruciaal, net als op Funda. De potentiele huurder moet in de eerste 6 foto’s verleid worden om verder te kijken; dat zijn dan ook je allermooiste foto’s! Nog te vaak worden de foto’s geplaatst in de volgorde waarin je door het huis loopt. Dikke kans dat de wc dan bij die eerste 6 foto’s staat; dat wil je niet, toch?

Wat is de norm?

We zijn de laatste jaren enorm verwend met foto’s in allerlei woonbladen zoals VT Wonen, op Pinterest en Instagram. Ook bij de verkoop van huizen werken makelaars steeds vaker met een vastgoedstylist en een vastgoedfotograaf. We zien de mooiste plaatjes voorbijkomen, en daar moet je op internet mee concurreren.

Denk niet dat mensen wel door de foto’s heen kijken; dat is echt niet zo. Een donkere foto geeft de indruk dat een huis weinig lichtinval heeft. Een rommelige woonkamer geeft de indruk dat er weinig aandacht aan het huis is besteed. Scheve foto’s maken het lastig om de grootte van de ruimte in te schatten.

What you see is what you get!

Maak het niet mooier dan het is! De meubels en accessoires die op de foto staan, moeten ook echt in het huis staan. What you see is what you get! Als de foto’s mooier zijn dan de werkelijkheid, komt dat als een boomerang terug in de beoordeling van je vakantiewoning. Het mooiste compliment wat je kunt krijgen: “Het was precies zoals op de foto’s weergegeven”.

Zorg voor een goede afwisseling tussen overzichtsfoto’s en mooie detailfoto’s. Een simpele truc bij een overzichtsfoto is dat er altijd twee hoeken op de foto moeten staan. Zo kan een potentiële huurder een goed beeld krijgen van de grootte van de ruimte. Laat de zichtlijnen in de kamers zien, zodat de potentiële huurder kan zien hoe ruimtelijk het is. Vergeet uiteraard niet een paar foto’s van de omgeving.

Instagram

Een beetje vakantiehuis kan tegenwoordig niet meer zonder eigen Instagram-account. Hier kun je de foto’s van je huis en de omgeving plaatsen. En hoe leuk is het als je gasten foto’s van jouw huis plaatsen met jouw eigen hashtag? Dat is gratis reclame!

Tot slot

Nu het hoogseizoen voorbij is, is het tijd om eens kritisch te kijken naar het rendement van afgelopen jaar. Ben je tevreden of wil je volgend jaar meer rendement? Styling Aan Zee kan je hierbij helpen. Wij zijn gespecialiseerd in rendementsverhoging van vakantiehuizen, bij zowel bij verhuur als verkoop.

Meer weten? We komen graag eens langs om de mogelijkheden te bespreken.
www.styling-aanzee.nl
Monique@styling-aanzee.nl